Pencegahan dan pemakanan secara semulajadi maka kita banyak mendapat manfaat

Pepatah Inggersi mengatakan "An apple a day keeps the doctor away"?

Pakar-pakar perubatan islam terdahulu juga mengesyorkan tentang kebaikan memakan epal bagi membantu kesihatan kita seharian. 

Dari Imam Shadiq RA sehubungan dengan khasiat buah apel:
“Sekiranya orang-orang tahu khasiat apa yang terkandung dalam buah apel maka mereka akan mengubati penyakit-penyakit mereka hanya dengan buah apel.”
Sumber: Muhammad bin Ya’qub Kulaini, al-Kâfi, jil. 6, hal. 356, Dar al-Kutub al-Islamiyah, Teheran, 1365.

Pakar mencadangkan makan epal sebelum setiap hidangan. Malic acid yang ada dalam buah epal ini akan membantu meneutralkan asid uric dalam badan dan seterusnya mengurangkan kesakitan dan keradangan akibat gout.


Serangan gout berlaku apabila seseorang yang mempunyai lebih tinggi tahap asid urik di dalam badan itu daripada biasa dan mempunyai pengumpulan asid urik di sekeliling sendi. Kristal urik yang terbentuk , menyebabkan gout suar pedih. Banyak perkara, termasuk alkohol , beberapa makanan , tekanan, dan beberapa kesan ubat-ubatan boleh menyebabkan tahap asid urik anda meningkat dan membuatkan anda terdedah kepada serangan gout.


Menurut pakar pemakanan di Pusat Perubatan Prince Court, Kuala Lumpur, Tan Yeng Sing, epal menjadi kegemaran bukan sahaja kerana rasanya tetapi khasiatnya. "Epal tidak mengandungi lemak, sebaliknya mempunyai kandungan nutrien dan serat termasuk antioksida yang meningkatkan prestasi badan dan kulit seseorang.

Antioksidan akan menggantikan radikal bebas dalam badan anda sebelum mereka boleh menyebabkan apa-apa kerosakan. Dr Wei, yang terkenal di peringkat kebangsaan USA dan lembaga reumatologi memperakuinya  ,bercerita tentang kesan yang kuat daripada ceri keatas pesakit gout:



"Dr. Ludwig W. Blau , berkaitan bagaimana memakan semangkuk ceri satu hari boleh membawa kepada kelegaan daripada sakit ini mencetuskan kepentingan memakan ceri dalam rawatan gout.Dr. Blau berkata gaot  ini telah begitu teruk dan dia bergerak sangat terhad dan bergantung kepada kerusi roda . satu hari, secara kebetulan , beliau menghabiskan semangkuk besar ceri , dan hari berikut kesakitan di kakinya telah hilang. " (Dr. Blau ) terus makan sekurang-kurangnya enam ceri setiap hari dan kini dia bebas daripada kesakitan dan mampu untuk keluar dari tanpa kerusi roda. Penyelidikan Dr. Blau telah membantu banyak pesakit lain yang mengalami gout yang di laporkan menerima manfaat daripada pemakanan buah ceri. "

Jadi, jika anda mengalami sakit secara tiba-tiba pada sendi anda, terutamanya ibu jari kaki anda adalah penting untuk anda mendapatkan bantuan. Berikut adalah langkah yang perlu untuk menangani gout:

Mengetahui jenis nutrisi pemakanan anda. 
Ini akan membantu anda tentang apa makanan yang diperlukan oleh tubuh anda untuk berkembang maju, termasuk sama ada anda perlu makan lebih banyak lemak dan protein, atau kurang.

Elakkan minum soda, jus buah-buahan dan minuman manis yang lain. Sebaliknya, minum banyak air tulen, kerana cecair akan membantu untuk mengeluarkan asid urik dari badan anda. Memotong kembali pada semua bentuk gula dan bijirin dalam diet anda juga penting.

Hadkan alkohol yang anda minum (atau menghapuskan sama sekali). Alkohol boleh meningkatkan paras asid urik dalam darah anda.

Senaman. Berat badan berlebihan meningkatkan risiko gout, dan senaman yang kerap akan membantu anda untuk mengekalkan berat badan yang sihat dan meningkatkan kesihatan anda secara keseluruhan.

Dapatkan ceri kerana ia mengandungi dua sebatian kuat, antosianin dan bioflavonoids. Kedua-dua sebatian ini melambatkan enzim Cyclo-oxyygenase-1 dan -2, yang membantu untuk melegakan dan mencegah artritis dan gout dalam badan anda.

Daripada pencegahan dan pemakanan secara semulajadi maka kita banyak mendapat manfaat daripada tumbuhan di dunia ini yang dapat memberi tubuh manusia keperluan vitamin dan zat galian yang cukup untuk menyihatkan kita. Pemakanan moden kita ketika ini banyak menyebabkan berbagai-bagai penyakit dan komplikasi kepada tubuh badan kerana sistem yang moden di gunakan dan daripada sisa kimia.

Supliment yang banyak di pasarkan memberi kemudahan dan kebaikan kepada kita supaya dapat memberi zat dan vitamin yang di perlukan oelh tubuh badan. Forever Living Produk ada mengeluarkan produk yang di jamin asli dan terbaik di dunia bagi menyokong dan membantu tubuh badan mendapatkan manfaat zat dan vitamin daripada makan dan buah buahan yang selama ini kita tidak ketahui


Aloe Berry Nectar mengandungi semua vitamin, mineral, asid amino dan enzim yang terdapat dalam kami Vera Gel Aloe, ditambah dengan faedah tambahan cranberry dan epal.

Selain reputasi mereka sebagai pembersih untuk kencing saluran, cranberry menyediakan kandungan yang tinggi vitamin C. Mereka juga adalah sumber semula jadi daripada Pycnogenol, satu antioksidan yang kuat yang amat berguna dalam mengekalkan kolagen

Dengan campuran bersama aloevera Aloeberry Nectar ini sangat sesuai di minum oleh semua peringkat umur ia membantu anda mengawal tubuh daripada serangan daripada penyakit.  Ia adalah tumbuhan ajaib yang mempunyai banyak manfaat kesihatan.  

kandungan dalam gel aloevera dapat ... 
- menghentikan pertumbuhan tumor, 
- merendahkan kadar kolestrol sambil membaiki salur darah 
- menambah oksigen dalam darah 
- menghalang penyakit buah pinggang kesan daripada pengambilan kafein kopi/teh
- menyeimbangkan asid dalam usus dan tubuh 
- triterpen dalam aloevera dapat mengurangkan kencing manis 
- mempercepatkan pertumbuhan sel baru dan membaiki sel rosak 
- melindungi usus daripada kanser kolon 
- polisakarida memberi tenaga kepada tubuh 
- menguatkan sistem imum tubuh 

INGIN MENDAPATKAN ALOEBERRY NECTAR ATAU ALOEVERA ASLI TERBAIK DUNIA HUBUNGI WHATSAPP ABG MAN 010 4278224

rakan kongsi di gombak
http://herba-aloevera.blogspot.com/
atau
http://kakchahjelita.blogspot.com

Dirujuk daripada 
http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2010/01/19/five-steps-to-overcoming-gout-naturally.aspx
http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=145

Share:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Harus dimiliki setiap mukmin adalah sifat baik sangka pada Allah dalam segala urusan.

إن حسن الظن بالله من حسن العبادة
"Sesungguhnya berprasangka baik pada Allah adalah termasuk sebaik-baiknya ibadah (HR. Abu Daud)
LEMBAH KELANG KLIK 60192830717

Visitors

Dikuasakan oleh Blogger.

PENYELIDIKAN DAN FAKTA TENTANG DARAH DAN SALUR DARAH PADA TUBUH MANUSIA

 3 FAKTA MENARIK TENTANG SALURAN DARAH 1) Jumlah panjang saluran darah seorang individu dewasa adalah ~ 100,000 km = Boleh mengelilingi plan...

Label

abgman adakah agent ahli akta al-quran aloe vera aloevera aloevera gel alor setar ampang anti-oksidan anugerah Articsea asia asid ascorbic autralia bahasa BAHAYA banyak batin bawang putih bayar beli beli online berat badan berjaya berkah BERMASALAH berminyak berniaga besar bisnes bisness bonus bos brunei buah buah pingggang buat duit cbm cepat chairman bonus chek cheras clean9 daftar daftar ahli DELIMA demo desa desmond kong detox diabetes diet doa doa dan kejayaan download duit dunia duta eagle manager epal event 2012 FIT florida forever forever living foreverliving free gerai gigi gold cost gombak gout grace gula hadis halal haram hawaii global rally 2013 hayat hidup his/her hubungan hukum hulu kelang ikan indonesia industri infak international islam jantung jaya jeragat JERAWAT jom kurus jual jualan langsung jujur dan amanah jutawan kajian kakchah kaki kanser kawal kaya kaya berjaya kayu manis keahlian kebaikan kebas kecing manis kedah kejang kejayaan kemampuan kenali pelanggan kenapa kenapa mlm kencing manis keperluan keputihan kesan keuntungan kg khasiat KKM kolagen kolesterol komisyen komunikasi komunikasi efektif kuala lumpur kuku kulit kunci ldah buaya LEBAH lelaki lemah leverage lidah buaya living london luka LULUS lutut madu madu lebah malaysia management marketing masa masalah jerawat MEMBANTU membeli members menarik mencuci meniaga MERAWAT KULIT MERKURI mesti minda minyak mitos mlm motivasi mudah networking nutrisi obesiti omega online online as organik otot pack pakar pandan part part time patent patuh pegurusan badan pemakanan pemasaran pemasran penawar pencegahan pendapatan pengedar pengedaran pengiktirafan pengurusan peniaga penjagaan penjagaan kulit penuaan penyakit penyakit strok penyembuh perakuan percuma perlis perlu perlukah permudah perniagaan perubatan pomesteen popular prinsip produk produk kecantikan program promosi prospek protin radang rakan rali dunia rawatan rezeki sahabat sakit sakit tua sakit urat salur darah sambilan sampingan sangka baik sapphire saraf satistik sebulan sejarah selangor sembelit semulajadi senang sendi senjata seumur siapakah simple singapura soya strategi strok stroke suplemen suplemet supliment SURGA DAN PAHALA ORANG BERSEDEKAH DAN INFAK KE JALAN ALLAH syarak syariah syarikat tambahan tanda tangan teknologi tenaga terbaik terjadi TESTIMONIAL TESTIMONIE time tips tips dan trik tipu trip tubuh ubat ulser untung usahawan usus vitamin vitamin c wang wanita weight worldwide zaitun zakat zikir

Borang Maklumat Hubungan

Nama

E-mel *

Mesej *