SISTEM PEMBAYARAN DAN KOMISYEN FOREVER LIVING PRODUCT

Assalamualaikum semua rakan-rakan usahawan

Bagaimana syarikat membuat pembayaran bonus dan komisyen kepada pengedar di Forever Living adalah berdasarkan kepada harga juala produk. Berdasarkan daripada sejarah penubuhan syarikat sehingga kini lebih daripada 40 tahun dan di lebih 160 buah negara sistem tersebut masih tidak lagi bertukar malah daripada polisi terbaru syarikat ianya bertambah lagi insentif diberikan...




Ciri-ciri pembayaran syarikat

1. Seperti yang biasa kita dengar di kebanyakan syarikat membayar berdasarkan jualan minimum untuk melayakan bonus/komisyen dan kiraan tersebut juga berdasarkan nilai point adakalanya dipanggil BV/PV dab sebagainya.

Forever Living mengamalkan bayaran komisyen berdasarkan harga jualan tanpa GST. Sistem ini berlaku di seluruh dunia berdasakan harga jualan produk di negara tersebut yang mana ianya tidak sama di mana-mana negara harga jualanya dan harga berdasarkan ekonomi negara tersebut sebagai contoh di Malaysia

Harga Aloevera gel rm90.00
Ahli berdaftar rm76.50
Harga pengedar rm58.50

1. Pengedar menjual produk kepada ahli akan menjana untung rm18.00 
2. Pengedar menjual produk kepada bukan ahli menjana untung rm31.50
3. Ahli yang ditaja pengedar membeli pengedar menjana komisyen rm18.00 setiap belian

Peratus keuntungan no 1 = 20% dari harga jualan. No 2 = 35% dan No 3 = 20%

Tanpa perlu menhafal dan mengingat nilai point untuk mengiran keuntungan dan komisyen

2. Forever Living Product memiliki ladang lidah buaya terbesar di dunia dan menguasai 92% pasaran aloevera dunia, kelebihan inilah yang membuatkan syarikat dapat mengawal harga dipasaran dan menghindarkan orang tengah di dalam industri ini. Forever Living juga memiliki kilang memproses, makmal mengkaji dan menciptakan produk baru.


3. Pemasaran secara rangkaian yang adil dan tanpa paksaan yang mana akan membebankan pengedar sebagai contoh pengedar tidak perlu mendapatkan tajaan yang madal yang sama kiri dan kanan untuk melayakan bonus/komisyen. Tiada belian wajib atau pekage untuk melayakan bayaran di buat. 


Kepercayan pelanggan di seluruh dunia kepada Forever Liviing sudah bermula sejak 1978 dan di 160 buah  negara seluruh dunia dan bukan hanya berada di pasaan tempatan. Semua produk keluaran Forever Living yang berasaskan gel daun  lidah buaya telah di analisa dan selamat untuk kegunaan manusia berdasarkan kelulusan Majlis Sains Aloevera Antarabangsa melepasi juga ujian kimia produk dari badan KOSHER dan Halal IFANCA.


Disebakan itu jugalah syarikat diterima masuk di banyak negara di dunia, berdasarkan pengeluaran produk dikawal ketat dengan beberapa prosedur dan peraturan antarabangsa ianya juga di iktiraf keaslian produk tersebut dengan beberapa anugerah dan sijil pengiktirafan daripada badan-badan berdaftar seperti ISO, Organik, MedicalLine dan beberapa organisasi NGO yang berteraskan perubatan alternatif dan semulajadi 


PENGEDAR FOREVER LIVING
Sebagai ahli mereka diberi diskaun sebanyak 15% untuk semua produk didunia selagi Forever wujud dalam perniagaan ini, malahan diskaun tersebut juga diberi kepada mana-mana anak syarikat Forever sebagai contoh Forver Resort yang berada di Amerika, Afrika dan beberapa negara di dunia.

Ahli yang sering membuat belian sehingga rm1,462.00 dalam masa 2 bulan berturut akan diberi secara automatik kehalian VIP yang memberikan manfaat diskaun sehingga 35% untuk semua produk keluaran syarikat Forever Living Produk.

20% komisyen juga akan dibayar kepada pengedar yang mempunyai ahli dalam rangkaianya yang membeli di mana-mana center di Malaysia atau di mana-mana center seluruh dunia dan ianya berdasarkan nilai mata wang semasa negara tersebut.

Forever Living Product tidak mengamalakan tabung kereta,rumah atau pelancongan kerana di Forever Living semua pengedar hanya perlu mencecah target jualan tahun untuk melayakan semua insentif di Forever Living dan tidak tertakluk kepada apa yang boleh dan patut dibeli oleh pengedar. 


Antara insentif syarikat adalah

1. Forever2Drive - dibayar bulanan min rm1,394.00 selama 36bulan
Insentif ini dibayar bila saja pengedar mencapai sasaran jualan dan pengedar berhak menentukan apa sahaja yang ingin dibeli dengan duit tambahan ini tanpa ianya mengurakan sedikit pun komisyen bulanan pengedar.

2. Insentif pelancongan dalam benua Asia yang ditaja dengan hanya membantu rkan dalam rangkaian naik ke level seterusnya dan dengan nilai sasaran jualan tahunan dengan tidak menolak sedikit pun komisyen bulanan untuk kos pelancangan tersebut.

3. Pelancongan di luar benua seperti USA,Eropah atau sebagainya juga hanya perlu mencapai sasaran jualan tahunan dan membantu ahli naik kepada level seterusnya. Kiraan jualan adalah berdasarkan tahunan yang boleh disekalikan bersama jualan untuk pelancongan dalam benua.


4. Pelancongan sambil menerima bonus cek tahunan yang disertai bersama oleh pengedar seluruh dunia di lebih 160 buah negara dan berkumpul dalam satu event terbesar. Bonus ini adalah berdasarkan jualan yahunan kumpulan dan bonus diberi berdasarkan keuntungan jualan syarikat di seluruh dunia iaitu di 160 negara.

Ada banyak lagi nak citer nanti kita sambung lagi...ok

Share:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Harus dimiliki setiap mukmin adalah sifat baik sangka pada Allah dalam segala urusan.

إن حسن الظن بالله من حسن العبادة
"Sesungguhnya berprasangka baik pada Allah adalah termasuk sebaik-baiknya ibadah (HR. Abu Daud)
LEMBAH KELANG KLIK 60192830717

Visitors

Dikuasakan oleh Blogger.

PENYELIDIKAN DAN FAKTA TENTANG DARAH DAN SALUR DARAH PADA TUBUH MANUSIA

 3 FAKTA MENARIK TENTANG SALURAN DARAH 1) Jumlah panjang saluran darah seorang individu dewasa adalah ~ 100,000 km = Boleh mengelilingi plan...

Label

abgman adakah agent ahli akta al-quran aloe vera aloevera aloevera gel alor setar ampang anti-oksidan anugerah Articsea asia asid ascorbic autralia bahasa BAHAYA banyak batin bawang putih bayar beli beli online berat badan berjaya berkah BERMASALAH berminyak berniaga besar bisnes bisness bonus bos brunei buah buah pingggang buat duit cbm cepat chairman bonus chek cheras clean9 daftar daftar ahli DELIMA demo desa desmond kong detox diabetes diet doa doa dan kejayaan download duit dunia duta eagle manager epal event 2012 FIT florida forever forever living foreverliving free gerai gigi gold cost gombak gout grace gula hadis halal haram hawaii global rally 2013 hayat hidup his/her hubungan hukum hulu kelang ikan indonesia industri infak international islam jantung jaya jeragat JERAWAT jom kurus jual jualan langsung jujur dan amanah jutawan kajian kakchah kaki kanser kawal kaya kaya berjaya kayu manis keahlian kebaikan kebas kecing manis kedah kejang kejayaan kemampuan kenali pelanggan kenapa kenapa mlm kencing manis keperluan keputihan kesan keuntungan kg khasiat KKM kolagen kolesterol komisyen komunikasi komunikasi efektif kuala lumpur kuku kulit kunci ldah buaya LEBAH lelaki lemah leverage lidah buaya living london luka LULUS lutut madu madu lebah malaysia management marketing masa masalah jerawat MEMBANTU membeli members menarik mencuci meniaga MERAWAT KULIT MERKURI mesti minda minyak mitos mlm motivasi mudah networking nutrisi obesiti omega online online as organik otot pack pakar pandan part part time patent patuh pegurusan badan pemakanan pemasaran pemasran penawar pencegahan pendapatan pengedar pengedaran pengiktirafan pengurusan peniaga penjagaan penjagaan kulit penuaan penyakit penyakit strok penyembuh perakuan percuma perlis perlu perlukah permudah perniagaan perubatan pomesteen popular prinsip produk produk kecantikan program promosi prospek protin radang rakan rali dunia rawatan rezeki sahabat sakit sakit tua sakit urat salur darah sambilan sampingan sangka baik sapphire saraf satistik sebulan sejarah selangor sembelit semulajadi senang sendi senjata seumur siapakah simple singapura soya strategi strok stroke suplemen suplemet supliment SURGA DAN PAHALA ORANG BERSEDEKAH DAN INFAK KE JALAN ALLAH syarak syariah syarikat tambahan tanda tangan teknologi tenaga terbaik terjadi TESTIMONIAL TESTIMONIE time tips tips dan trik tipu trip tubuh ubat ulser untung usahawan usus vitamin vitamin c wang wanita weight worldwide zaitun zakat zikir

Borang Maklumat Hubungan

Nama

E-mel *

Mesej *