LEMAH TENAGA BATIN KAJIAN DAN PENYELIDIKAN BUAH DELIMA

Dilaporkan bahawa hampir 100 juta orang di seluruh dunia tinggal dengan disfungsi erektil (ED) lemah tenaga batin. Namun terdapat hanya 10% daripada 100 juta, iaitu 10 juta yang memilih rawatan hospital, meskipun terdapat kemajuan besar dan kemudahan rawatan di semua seluruh dunia.

Terdapat beberapa negara seperti di China dan Korea hanya 9% dan 30% lelaki secara sukarela mengakui mempunyai ED dan di kebanyakan negara lain di Asia, ia masih dianggap sangat sensitif dengan stigma sosial yang tinggi.

Adakah herba berfungsi untuk membetulkan ED dalam Penuaan Lelaki? Herbal ini biasa didapati di seluruh Asia antaranya ianya terdiri daripada Eurycoma longifolia (Tongkat Ali), Ginseng dan Tribulu.

Satu dariapada superfood dalam kumpulan merah membuktikan pemakanan yang tinggi nutrisi datang dalam pelbagai warna, bentuk, dan saiz yang berbeza. Delima, makanan yang kaya dengan antioksidan, memberikan manfaat kesejahteraan kesihatan bagi lelaki dan wanita yang antaranya dapat peningkatan aliran darah dalam disfungsi erektil untuk mengurangkan keradangan dalam sel-sel kanser payudara.

Buah ini juga dapat mengekalkan nilai nutrisinya  meskipun dalam bentuk cecair. Kajian UCLA delima menduduki  tempat pertama dalam 10 jus yang paling sihat daripada minuman lain.

Buah delima
Delima adalah salah satu buah yang paling terkenal untuk meningkatkan daya seks anda.
Semasa kajian ke atas manfaat buah delima untuk menurunkan tekanan darah dan mengurangkan risiko penyakit jantung, para saintis mendapati bahawa meminum jus delima sebenarnya dapat meningkatkan daya seks.


Sejumlah pasangan diberi jus delima untuk diminum kemudian diminta untuk melakukan beberapa aktiviti erotik dan pasangan yang minum jus delima menunjukkan tahap minat seksual yang tinggi.

Sebab utama delima sangat berkesan ialah ia membantu tubuh menghasilkan (NO) atau nitrik oksida yang membantu membuka saluran darah dan meningkatkan aliran darah yang baik untuk libido.

Kajian itu, oleh penyelidik dari Universiti Queen Margaret di Edinburgh, melibatkan 58 sukarelawan berusia antara 21 dan 64 tahun.

Menjelang akhir dua minggu kedua-dua jantina telah menyaksikan paras testosteron 'meningkat dengan ketara'.

Bagi lelaki  ia mempengaruhi sifat-sifat seperti rawatan rambut  suara yang mendalam dan keseronokan seksual yang lebih besar. Ia juga dihasilkan dalam kelenjar adrenal wanita dan ovari, meningkatkan pemacu seks wanita dan menguatkan tulang dan otot.

Penyelidikan Edinburgh mengukur tahap testosteron, tekanan darah dan, menggunakan skala saintifik, tahap 11 emosi termasuk rasa takut, kesedihan, rasa bersalah, rasa malu dan keyakinan diri.
Tahap testosteron meningkat antara 16 peratus dan 30 peratus di kalangan subjek, manakala tekanan darah menurun. Emosi positif meningkat dan menstabilkan perasaan negatif.

MANGGIS ANTARA BUAH ANTI OKSIDAN TERBAIK SEPERTI DALAM KAJIAN

Kenapa manggis lebih baik daripada makanan kaya antioksidan yang lain? 
Rahsia itu ada di kulit. Lapisan luar manggis mempunyai kepekatan tertinggi kelas nutrien daripada tumbuhan lain yang dipanggil xanthones ianya mempunyai sifat antioksidan yang sangat kuat.

"Penyelidikan pada bahan xanthones telah didapati mempunyai aktiviti anti-tumor yang kuat," kata Dr Ray Sahelian, MD Promoter produk manggis juga mengatakan bahawa xanthones mempunyai kemampuan menurunkan kolesterol, mengurangkan keradangan dan sakit otot, memperbaiki keadaan kulit dan alahan, dan meningkatkan sistem imun. 

"Penyokong mendasarkan tuntutan mereka dalam kajian makmal, jadi masih belum jelas bagaimana [xanthones] merawat keadaan perubatan manusia," kata Sahelian maka ia adalah suplemen yang selamat, sumber antioksidan yang baik, dan mempunyai potensi anti-kanser."

Sumber rujukan


Share:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Harus dimiliki setiap mukmin adalah sifat baik sangka pada Allah dalam segala urusan.

إن حسن الظن بالله من حسن العبادة
"Sesungguhnya berprasangka baik pada Allah adalah termasuk sebaik-baiknya ibadah (HR. Abu Daud)
LEMBAH KELANG KLIK 60192830717

Visitors

Dikuasakan oleh Blogger.

PENYELIDIKAN DAN FAKTA TENTANG DARAH DAN SALUR DARAH PADA TUBUH MANUSIA

 3 FAKTA MENARIK TENTANG SALURAN DARAH 1) Jumlah panjang saluran darah seorang individu dewasa adalah ~ 100,000 km = Boleh mengelilingi plan...

Label

abgman adakah agent ahli akta al-quran aloe vera aloevera aloevera gel alor setar ampang anti-oksidan anugerah Articsea asia asid ascorbic autralia bahasa BAHAYA banyak batin bawang putih bayar beli beli online berat badan berjaya berkah BERMASALAH berminyak berniaga besar bisnes bisness bonus bos brunei buah buah pingggang buat duit cbm cepat chairman bonus chek cheras clean9 daftar daftar ahli DELIMA demo desa desmond kong detox diabetes diet doa doa dan kejayaan download duit dunia duta eagle manager epal event 2012 FIT florida forever forever living foreverliving free gerai gigi gold cost gombak gout grace gula hadis halal haram hawaii global rally 2013 hayat hidup his/her hubungan hukum hulu kelang ikan indonesia industri infak international islam jantung jaya jeragat JERAWAT jom kurus jual jualan langsung jujur dan amanah jutawan kajian kakchah kaki kanser kawal kaya kaya berjaya kayu manis keahlian kebaikan kebas kecing manis kedah kejang kejayaan kemampuan kenali pelanggan kenapa kenapa mlm kencing manis keperluan keputihan kesan keuntungan kg khasiat KKM kolagen kolesterol komisyen komunikasi komunikasi efektif kuala lumpur kuku kulit kunci ldah buaya LEBAH lelaki lemah leverage lidah buaya living london luka LULUS lutut madu madu lebah malaysia management marketing masa masalah jerawat MEMBANTU membeli members menarik mencuci meniaga MERAWAT KULIT MERKURI mesti minda minyak mitos mlm motivasi mudah networking nutrisi obesiti omega online online as organik otot pack pakar pandan part part time patent patuh pegurusan badan pemakanan pemasaran pemasran penawar pencegahan pendapatan pengedar pengedaran pengiktirafan pengurusan peniaga penjagaan penjagaan kulit penuaan penyakit penyakit strok penyembuh perakuan percuma perlis perlu perlukah permudah perniagaan perubatan pomesteen popular prinsip produk produk kecantikan program promosi prospek protin radang rakan rali dunia rawatan rezeki sahabat sakit sakit tua sakit urat salur darah sambilan sampingan sangka baik sapphire saraf satistik sebulan sejarah selangor sembelit semulajadi senang sendi senjata seumur siapakah simple singapura soya strategi strok stroke suplemen suplemet supliment SURGA DAN PAHALA ORANG BERSEDEKAH DAN INFAK KE JALAN ALLAH syarak syariah syarikat tambahan tanda tangan teknologi tenaga terbaik terjadi TESTIMONIAL TESTIMONIE time tips tips dan trik tipu trip tubuh ubat ulser untung usahawan usus vitamin vitamin c wang wanita weight worldwide zaitun zakat zikir

Borang Maklumat Hubungan

Nama

E-mel *

Mesej *